الأحد، 9 أغسطس، 2009

صباح جميل ولا شك فيه بدأته بمحاوله الوصول الي الموقع الذي اعمل به الذي وللصدف السعيده يقع في بقعه نائيه من الاسكندريه
بدت تجربه مثيره ان استعمل التوك توك ذلك الاختراع الصغير الذي اشك انه وجد لمثل تلك الاماكن

بالصدفه وجدته السائق شاب صغير غطي راسه بطبقه من الفازلين المعتبر يعطي انعكاس رائع مع اشعه الشمس
علي فين يامدام
محسن الصغري
هههههههههههههههههه صغري ههه حلوه صغري دي انتي فاكرانا في النشره الجويه هتقوليلي صغري وكبري ههههههههههههههه
وللأني اؤمن بالمثل القائل لولاك يا لساني ما أ تسكيت ياقفايا قررت الطناش وتجاهل السخريه اللاذعه حرصا علي وجاهتي ومظري الذي يشبه السائحين في تلك القريه
انطلق التوك توك وهو يصدر صوتا غريب وبدا السائق يدور ويناور فشر مايكل شوماخر وماكلارين سائف الفيراري لسباق الفورميلا

وذاد الجو سخونه السي دي روم المثبت في التابلوه والمطرب العاطفي طارق الشيخ في احدي روائه (عايش مرتاح واديك شايف لا تعبت بعدك ولا خايف . ليه هبقي برجوعك راضي . صدقني مش بحرق دمك بالعكس ده انا شايل همك وتاعبني تعبك علي الفاضي كفي نفسك )

هزتني كلماته العذبه وصوته الحنون بدا واضح ان هذا المطرب الوطني يطالب كل شخص ان يكفي نفسه ويبتعد عن البلطجه و النطاعه علي الحكومه لان الحكومه مش باب وماما كما قال احمد نظيف

ووجدتني اكاد ابكي لفرط تاثري ومما ذاد عليا المواجع احساسي ان حياتي ستنتهي علي ضهر توك توك
قولت وانا اغالب دموعي محاوله التمسك باي شيء لا يفك من التوك توك ماتهدي شويه الله يخليك

يامدام ماتخافيش ولا نقول انسه واكمل وهو يعدل المرايه ويضع يده علي الفازلين ليتاكد من اصالته و تحمله الظروف الجويه

بس انتي شكلك مش من العزبه
انا بشتغل مهندسه هنا بنعمل مشروع صرف صحي
ههههههههه مهندسه ست ههههههههههههه جديده والله طب بصي طالما بتجي هنا كل يوم ده الكارت بتاعي رنيلي اجيلك اخدك
ناولني الكارت وانا في حاله ذهول استمر لحظات لم يخرجني منه الا وصولي الموقع
نزلت وانا اردد في سري اللي معاه مال ومحيره يجيب توك توك ويشغله ههههههههههه

هناك تعليق واحد:

  1. لااعتقد ده اكتشاف جديد ليكى فى الكتابة
    لا استمرى عندك حس بالاشياء والتفاصيل
    وطريقتك فى السرد شيقة
    وحايشة نفسك ليه ابكى وخرجى حزنك
    ولا الفازلين اللى بيتأكد من اصالته وتحمله الظروف الجوية ده تعبير اعجبنى

    اسلوبك ساخر ولذيذ
    لا واخرتها كارت حلوة - هوت لاين دليفرى

    ردحذف